پنجشنبه هفته پیش بود که دیگه داشت سرویس اینترنت ثابتم که از پارس آنلاین گرفته بودم ، تموم می شد . یعنی جمعه اش تموم می شد . پنجشنبه زنگ زدم به پارس آنلاین که آقا فردا اینترنتم تموم میشه و میخوام سرویسمو جمع کنید . نمایندگی شهر یزدِ پارس انلاین شخصی هست به نام " حسن سامعی " . این آقا برگشت بهم گفت ، اگه میخوای سرویس اینترنتتو قطع کنیم باید با اصل کارت ملیت بیایی اینجا و اینم بهت بگم که این فرایند یک تا سه ماه طول میکشه !!!

منم بهش گفتم یعنی چی که یک تا سه ماه ؟ یعنی من قراره یک تا سه ماه اینترنت نداشته باشم ؟ گفت : آره . بهش گفتم من قبل از این که سه سال پیش از پارس آنلاین سرویس اینترنت بگیرم ، از مخابرات اینترنت داشتم . موقعی که میخواستم سرویس اینترنت مخابرات رو قطع کنم ، فقط به صورت تلفنی بهشون گفتم و بیشتر از دو سه روز هم طول نکشید که قطع کردند .

خلاصه ناراحت شدم و پا شدم رفتم دفتر همین یارو . از کارت ملیم عکس انداخت و گفت که الان دیگه ی چیزی هست به اسم " کد شاهکار " . الان حداقل 15 روز طول می کشه که ما سرویسو قطع کنیم . ولی کد شاهکارتو باید شرکت ما از تو سامانه حذف کنه که خود این فرایند یک ماه طول میکشه . تازه ما خیلی سریع انجام می دیم . ی بنده خدایی تازه اومده ازم اینترنت گرفته ، بهم گفته بود که اینترنت مخابرات داشته و مخابرات تا 6 ماه کد شاهکارشو حذف نمی کرده . آخرش رفته از مخابرات شکایت کرده تا حذف کنن !

خلاصه ، بعدش بهم گفت : چرا خودتو تو دردسر میندازی ؟ بیا همین سرویس های ما رو دوباره بگیر . گفتم آخه با همین پولی که میخوام بدم ، از ی شرکت معتبر دیگه میتونم دو برابر حجمی که شما میدین با دو برابر سرعت رو بگیرم . گفت : حالا دیگه من نمیدونم . یا باید سرویس های ما رو بگیری یا پیه سه ماه نداشتن اینترنت رو به جوون بخری .

راستش یک کمی شل شدم و پیش خودم گفتم : جهنم بذار همینو دوباره بگیرم . ولی از آنجایی که روحیه ضد زورگویی و ضد استبدادی توی من خیلی قوی هست و به هیچ وجه زیر بار ظلم و ستم نمی رم ، گفتم : هر چه بادا باد . بنا نیست به این بی شرف ها باج بدم . بعدشم پیش خودم گفتم : حتما قانونی چیزی هست . این یارو داره الکی بهم میگه .

خلاصه بهش گفتم قطعش کن . برگشتم خونه . رسیدم خونه دیدم مودمم به حالت چشمک زن شده . خوشحال شدم . گفتم : ای بی شرف حسن سامعی . الکی بهم گفتی یک ماه طول می کشه . نگو همون لحظه سرویسمو قطع کردی . خلاصه زنگ زدم به پشتیبانی پارس انلاین . گفت سرویستونو قطع کردیم . گفتم چجوری پس بهم گفتن یک تا سه ماه طول میکشه ؟ جوابی بهم نداد .

بعد از پیشگامان میخواستم سرویس بگیرم . پولشو واریز کردم . بعد بهم زنگ زدن که هنوز کد شاهکارتو روی خط تخلیه نکردن . زنگ زدم به پارس انلاین . گفتن سه چهار روزی طول می کشه . بعدش یکی دیگه از پارس انلاین بهم زنگ زد . منم از این حسن سامعی شکایت کردم . گفتم این یارو میخواست به زور و تهدید بهم سرویس بفروشه . خلاصه ازم معذرت خواهی کردن و گفتن پیگیری میکنن .

خلاصه چهارشنبه اینترنتم وصل شد . اول تا آخرش 6 روز طول کشید . اینم جزئیاتی از سامانه شاهکار که کپی پیست میکنم :

سامانه شاهکار چیست؟

به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی از تاریخ ۰۱/۰۹/۱۳۹۶ هنگام ثبت نام مشترک جهت دریافت سرویس های اینترنتی، می بایست اطلاعات مشترک از جانب شرکت اپراتور در سامانه شاهکار ثبت گردد.
سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و اشتراک های اینترنت، SAP  و PAP ، Mobile Wi-Fi و ... را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و ... تولید شده است.
ثبت اطلاعات مشترک در شاهکار به صورتی می باشد که یک کد اختصاصی در بین تمام اپراتورها به مشترک اختصاص می یابد و تا زمانی که این کد از طرف هر شرکت اپراتور فعال باشد ( حتی با وجود تخلیه پورت از مرکز ) امکان راه اندازی اینترنت ( رانژه) از شرکت جدید امکان پذیر نیست لذا برای راه اندازی اینترنت از شرکت اپراتور دیگر باید کلاسه شاهکار شرکت اپراتور قبلی توسط همان اپراتور غیر فعال یا حذف گردد.

** این طور که از این نوشته ها بر میاد ، ی جور سیستم جاسوسی و بازرسی از اینترنتتون هست . خلاصه حواستون باشه تو اینترنت ردیابی میشید . پس چرت و پرت ننویسید .

** پی نوشت : مامانم دیروز چند دور تسبیح گردونده برای باختن ترامپ ! اما به نظر من سگ زرد برادر شغاله . خاک تو سر دولت ما که اینقدر بدبختمون کرده که باید انتخابات یک کشور اجنبی رو دنبال کنیم .

فعلا همینا . 

راستی تو این روزهای کرونایی خیلی مراقب خودتون باشید . 

یزد که به لحاظ جمعیتش ، رتبه اول کرونایی شدن رو داره تو ایران . همش به خاطر سهل انگاری مسئولین و مردم که دور هم خونواده ها جمع میشن و چرت و پرت میگن به هم . یکی نیست بهشون بگه آخه چرا درک نمی کنید که اوضاع عادی نیست . یکی دو سالی باید دندون روی جیگر بذارید و تمرین تنهایی بکنید .