دیروز برای کاری رفته بودم اداره دارائی . هر سال موقع رسیدگی به پرونده ی مالیاتی شرکت ، اداره دارائی بر اساس قانون ، یک جریمه های بیخودی برای شرکت ها میاره .

هدف این جریمه ها هم اینه که شما از ترس جریمه ، بری اصل مالیاتتو بدی و اون ها هم با هزار تا منت ، جریمه ات را ببخشند یا اینکه کمش کنند .

خلاصه امسال هم برای شرکت ما جریمه ماده 169 مکرر که مربوط میشه به معاملات فصلی آورده بودند .

با کمک مشاور مالی شرکت ، مشخص شد که این جریمه اصلا بیخودی اوردند و نامه نوشتیم به اداره دارائی و کارمند اداره دارائی که یک نفر آقا بود بهم گفت که شما دیگه برو خیالت راحت باشه که این مبلغ رو صفر می کنیم . منم گفتم باشه . حالا برای اطمینان یک ماه دیگه میام ی سوالی می کنم ببینم چیکار کردید .

خلاصه اول مهر دوباره دیدم ی ابلاغیه از طرف اداره دارائی اومده ، خوندم . برگ قطعی جریمه ماده 169 بود و همون جریمه اولیه رو نوشته بودند و اصلا صفر نشده بود .

منم دیروز رفتم بپرسم ببینم چی شده که صفر نکردند . رفتم تو اداره دارائی دیدم اون آقا نیست . از خانوم همکارش پرسیدم فلانی کجاست ؟ گفت دیگه اینجا نمیاد . گفتم خب کارهاشو کی انجام میده ؟ گفت بگو کارت چیه ؟ منم کل ماجرا رو تعریف کردم . خلاصه توی کامپیوترش جستجو کرد و بهم گفت : حالا ما این برگه رو آوردیم که خودمون بدونیم اصل جریمه چقدر بوده ، وگرنه جریمه ات رو آقای فلانی صفر کرده . گفتم یعنی حتمنی صفر هست ؟ اون خانومه هم بهم جواب داد : اگه می خوای هم می تونیم ازت جریمه ات رو بگیریم . بهش گفتم خانوم من که چیزی نگفتم ، دارم می پرسم که خیالم راحت بشه . چون گاهی اتفاق افتاده که اداره دارائی ی چیزی رو زبونی میگه ، اما چند سال بعد میاد میگه فلان جریمه یا فلان پول رو باید بدی . اگه هم بگی که فلان کارمندت چند سال پیش گفته نمی خواد بدی ، بهت میگن : مدرک داری که فلانی همچین حرفی زده ؟ جایی روی کاغذ نوشته و امضاء کرده ؟

دوباره خانومه میگه : خلاصه اگه میخوای من این جریمه رو ازت بگیرم . اینجا بود که واقعا می خواستم شلوارمو بکشم پائین و یک دل سیر برینم تو دهن همچین کارمندهای سادیسمی . یکی نیست بهش بگه اخه سادیسمی بدبخت خب یک کلام جواب بده : آقا بله جریمه ات رو صفر کردند و خیالت راحت باشه . همین . چرا وقتی میشه اینجور جواب بدی ، باید جواب با تهدید بدی ؟ آخه شما عنترها که من به کونمم هم نمی مالمتون ، خیال می کنید کی هستید تو این مملکت ؟ خوبه کاره ای نشده اند ، وگرنه دیگه شاه رو بنده نبودند .